En gång hästtjej -Alltid hästtjej!

Idag var en underbar dag...Nej, Idag var en underbar kväll! Jag satt i sadeln,på en häst ute i skogen,. Det var underbart. Jag njöt av varenda sekund. Känns som att var 100 år sen jag galopperade på grusvägen. Inte ens myggen kunde få mig sur....Det var inte speciellt mycket mygg, men dem som försökte förstöra min första ridtur efter sommaren misslyckades. Radikalt! Nästa vecka väntar det dressyrpass för Lotta. Jag längtar. Hästar är så galet härliga, stalletjejor är så galet härliga.
Fattar inte hur jag kan ha gått hela sommaren utan att ens åkt upp och klappat på kusarna och deras galet tjocka gräsmagar!?
Det är himlans charmigt när man knappt får gien saldegjorden, eller när Viking inte går in i skaklerna. Allt som har med dom fyrbenta tröga, grymt smarta stora genom snälla djuren är just nu helt bäst!
Hade förövrigt Chase me-tjejen. Mysiga mysiga ponny med alldeles för långa öron. Jag låter fånig, och jag tjatar, jag vet. Men jag får. För jag älskar Hästar, och allt som kommer på köpet, japp, smuts under naglarna är också underbart. Nu ska jag sova och drömma sött....ni kan ju gissa vad...Sen ska jag vakna och längta tills nästa söndag! Puss på pollar!

Hästar i sommarhagen
Tjocka hästar i sommarhagen...aka Underbart!

PussHej<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0