Segla!

Ikväll kom jag hem efter några ett par dagar med kusine, morfar, bror och morbror i mälaren. Det har varit hur skönt som helst. Livet var helt klart oerhört rättvist dessa dagar. Det var sol hela tiden. Och eftersom att vi seglade (Eller gick för motor) större delen av tiden fläktade det alltid lagom.
Men de gånger det blev för varmt att ligga i solen, på fördeck, eller i hängmatten så var det bad efter stegen. Hur många gånger vi badade kan jag inte ens räkna till. så galet skönt!  
Maten var dessutom jätte god. Allt blir godare på sjön. Och när man dessutom nyss badat, i 24 grader varmt vatten så smakar det ännu bättre, Ja, ni fattar grejen. Det var en del av svensk sommar när den är som bäst helt enkelt. Jag klagar inte på dessa dagar.
Natten dock. Svenska mygg.....jävlar. De förstörde min natt mer eller mindre. Först väckte dem mig, sen höll dom mig vaken med ett ständigt ...surrande... (surrar myggor?)  Sen bet dom mig, så det kliade iprincip överallt. Inte mysigt! Förens jag la mig, på ett annat ställe, med dörr. Då var det galet mysigt och jag somnade hur fort som helst till båtens gungande och  vattnets kluckande.  
Eftersom att man inte gjorde många knop under dagen kunna denna förlorade sömn lätt tas igen. Gaah, jag vill nästan tillbaka. Dagarna hamnar helt klart på topplistan över lyckade sommardagar. Avundsjuka? Det borde ni vara:D 
 
Nu ska jag sova. Det kommer bli intressant då det redan nu fortfarande gungar som om jag vore i båten. Jag har även en fjäril och en jätte Mygga, Ni vet mygghanar, Harskank eller var det heter, till sällkap. Sov gott!

PussHej<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0