ABBA .."/

Abba är bra...Eller var bra. Men deras musik är fortfarande helt okej. En del låtar går till och med över gränsen och blir bra. Så med tanke på att låtarna skrevs för över 30 år sen så har dom ju helt klart gjort ett bra jobb.
Men en sak slog mig, som en blixt från klar himmel. Lampan tändes och hissen gick helt plötsligt hela vägen upp. Eller den där sista med hissen stämmer inte in. Men ni fattar vad jag menar.
Nu till det viktiga. Det som jag kom på var att låttitlarna inte alltid är så fantasifulla. Det är ganska lätt att komma på en låt som man får använda samma ord om och om igen. Jag tänker på ,

Ring. ring, Money, money, Gimme, gimme, gimme,  
och Honey, honey

Sedan så är ju låtarna
voulez-vous Mamma mia, konwing me knowing you I do, I do, I do, I do, I do, On and on and on och SOS  

inte speciellt olika varnadra heller. Orden, i titlarna alltså. Men vad gör det när musiken är bra liksom?
Nu menar jag inte sura på Abba. Dom har lite för mycket framgång för det. i stället kan jag tipsa om filmen Mamma mia. Där får ni höra desar braiga låtar. Och hur orden upprepas :D
Agnetha Fäältskog, Björn Ulvaeus, Benny Andersson och Anni-Frid Lyngstad.

PussHej<3


Kommentarer
Postat av: Emil

2009-05-12 @ 21:58:47 - http://frisko.blogg.sef
Postat av: Emil

Björn Ulvaeus! :D

2009-05-12 @ 21:59:41 - http://frisko.blogg.sef

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0