I'm putting you out of my mind

De sex dvärgarna och en till... Har ikväll stött på problemet som alltd uppstår då jag försöker räkna upp de sju dvärgarna i snövit. Av någon anledning kommer jag alltid till sex och inte mer. Spelar ingen roll vilka jag har räknat upp, när det den sjunde dvärgen ska nämnas vid namn står det helt stilla. Svart, tomt, blankt. Det är inte ens alltid samma lilla dvärgs vars personlighets identifierande namn jag glömmer, nej alla kan dom ha oturen att bli den sjunde utan namn. Ikväll var det Blyger som fick lida av mitt bristande minne.
'
Inser nu att jag inte ens kommer ihåg anledning till att jag försökte räkna upp de sju dvärgarna ikväll. Men antar att det kändes högst bildat och sofistikerat, som med det mesta jag gör.
Kommer du på alla 7? Om svaret är ja tycker jag du kan klassa dig som geni, eller söka psykriatisk vård. Eller båda.
'
vem är vem?
Låttips: Sara Bareilles – Fairytale
What else can you do with seven itty-bitty men?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0