I'd rest assured that U would hold me near

Om jag fick vara vilken som helst skulle vara ett 4-poängs U på en three x word ruta. Wordfeud har fått mig att tänka till och tänka efter, noga. Förmodligen lite för noga. Reslutatet har blivit att ett U, värt fyra poäng placerad på en three x word ruta är den bokstaven jag skulle vara, om jag fick vara vilken som helst.
'
Först och främst elimineras alla tankar på att vara 1 och -2-poängare av just den anledningen att de inte är värda mer är 1 eller 2 poäng. Smälter in för bra i mängden och blir bara utfyllnad. Skulle känna behovet av att sticka ut aningen mer än ett vanligt A.
'
Men sticka ut så mycket som ett 8-poängs Z vill jag inte heller. Alldels för komplicerade och svårhanterade. Dessutom leder de oftast ändå bara till minuspoäng i slutet.
'
Den gyllene medelvägen känns än en gång som den rätta. Den värd 3 eller 4 poäng. Eftersom dessa mer eller mindre  resulterar i samma slutprodukt väljer jag 4 poäng, snäppet bättre liksom. Som till exempel ett lagom P, lagom Ä eller lagom U.
'
Men ett P kan jag inte vara. Det är en oflexibel konsonant, tacka vettja 4-poängare som kan låta på flera sätt. Trots detta vill jag inte vara ett Ä. Någon del i mig önskar vara lite mer internationell än så, så jag spolar prickarna. Fina U är kvar.
'
Tillsist återstår rutorna var på mitt 4-poängs U ska placeras. Two x letter eller Two x word går genast bort. Det finns ju mer poäng att hämta i Three x letter och Three x word. För ett ensamt U skulle dessa rutor inte skilja sig från varandra. Värdet de ger skulle i slutändan vara detsamma. Men för ett U i ett ord skulle en Three x word ruta kunna hjälpa hela laget, förhöja alla till tre gånger sitt urspung.
'
Just därför vill jag vara ett flexiblet hyfsat okomplicerat och internationellt U som sticker ut en aning och stärker hela laget. Om jag fick vara vilken jag ville alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0