So we keep on waiting

I nästan 365 dagar har jag väntat, längtat och färdats på den till synes oändliga transportsträckan fram till 18. Det är nog en väldans tur att man inte vet hur långt året man har framför sig kommer bli när man står där på tröskeln till 17. Hade jag vetat det hade jag nog aldrig fyllt sjutton. Jag hade hoppat så långt jag bara kunnat över tröskeln, och hoppat över hela året. Svävat runt någonstans och inte återvänt förrens jag hade en tårta med 18 små ljus i framför mig.
Det sjuttonde året är lite vad onsdagar är för veckan. Det är där i mitten någonstans och mest bara en lång väntan på resten av veckan, som man bara vet kommer bli så mycket bättre. Det är inte så att mina förväntningar på nästa år är skyhöga. Bara de överträffar 17 är jag nöjd, enkel match. 365 dagar av väntan och längtan, men man väntar, för det måste man. För man är sjutton och vet inget annat, förrens det är försent. Man har redan hoppat på och man måste åka med under hela långa transportstreckan. Antar att det bara är och vänta, ha så kul man kan för att sedan kunna njuta på riktigt av tårtan med 18 små ljus i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0