Something's Missing

En liten stad, i ett litet land i en jättestor värld. Det har varit och är mer än jag förmodligen ens förtjänar och kan be om, men det är inte tillräckligt. Vetskapen om att världen, den stora världen där ute har mer att erbjuda ger upphov till en ilanade längtan efter mer och ett växande tristessmonster som inte klarar av samma rutinmässiga handlingar dag in och dag ut. Det finns mer att se än jag någonsin har sett och det finns mer att upptäcka än jag någonsin vet. Monstret säger att det är dags nu. Nu ska det ses och upptäckas, hela världen ligger och bara väntar på att få sin stora gåta löst. Den vill bli tagen med storm, och förväntan på vad som ska hända härnäst är så brutalt gigantisk att en lätt ångest konstant kryper i blodet.

En lätt ångest som kommer strömma i ådrorna månader framöver, innan det är min tur att snubbla över grundläggande saker och begå naiva misstag. Tristessmonstret lever av ångesten och växer större och större likt en blodsugande parasit. Snart går det inte längre, snart blir det för mycket. Längtan efter mer kommer att bli för stor och jag bara måste se en annan stad, ett annat land en hel värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0