Deilig, flott och topp!!

Det finns en del att säga om Norges väldigt backiga huvustad, efter en månad av upptäckande. Jag tänker mig att detta görs bäst kort och konsist, ungefär som nordmennen snakker. En deilig punklista över saker som e flott, mindre flott, och bara är följer:
 
  • Fördommarna ha besannats. Norrmännen äter mackor, otroligt mycker mackor.
  • Normänn är överlag väldigt jättesnygga. Kan hända att vi stannar längre än planerat....
  • Normänn som försöker tala svenska låter bara löjliga. Sådär låter inte jag, i någons öron.
  • Det måste vara joooordens baby-boom i Oslo, ser fler barnvagnar än människor, typ.
  • Vägarbete går nog lika långsamma här som hemma. Och lika illa planerat.
  • Frysta kycklingfiléer är nästan omöjliga att finna. Och när man väl funnit dom gråter man över priset.
  • Räkor är väldigt billigt. Varför har vi inte köpt räkor? Dumt.
  • Nikoline och jag försöker fortfarande övertala Frida om att det spökar. Varför? Se nästa punkt.
  • Nikoline och jag vill skylla allt som är tokigt på spöket. Disk, borttappade saker, m.m m.m.
  • Norska är som svenska, fast konstigt och lite mer hittepå.
  • Jag saknar mina hundar, min mor, min far, min bror, mina kusiner, mina vänner...Jag saknar alla mina.
  • Jag har börjat äta havregrynsgröt, en helt ny dörr har öppnats i mitt liv. Fantastiskt.
  • Fridas föräldrar hälsar just nu på: Frys och kyl är smockfulla. Härliga människor!
  • Jag trivs bland alla backar med mina två vänner och rumskamrater. Känns som att vi är på rätt spår, det är deilig, flott och topp. Men, det är ju lite så vi jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0