Googlehora eller sökmotoreskort?

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Jag missbrukar google.com. Att google viktiga och oviktiga saker är fantastiskt. Jag erkänner mitt beroende och jag har inga som helst planer på att lägga av...
 
Min vetgiriga vän, Emil, är tydligen en självutnämnd hör och häpna, respekterad googlare. Huruvida detta faktum faktiskt kan bekräftas av andra källor än han själv är bortom min vetskap. Hur som helst har dett fått mig att tänka efter. Är mitt missbruk så illa däran att mitt googlande i tid och otid i själva verket tappar allt vad respekt och aktning heter? Jag vet inte om vill ha svaret. En känsla säger mig att jag hamnar i bottenskiktet av googlehierarkin och att jag förmodligen helt enkelt inte är någon vacker, högavlönad, lite fin i kanten, eskortflicka. Jag är nog en simpel googelslampa och sådan kommer jag med största annolikhet att förbli. Sälja ut mig själv för ändlös, onödig kunskap. Det är min lott i livet och jag kommer göra det så bra jag bara kan. Googla så mycket det bara går och så mycket grannanes uppkoppling förmår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0