Hon tar ju priset

Jag ville bara ta detta tillfället i akt och tilldela mig ett pris. Efter den mest effektiva helgen på länge förtjänar jag, troligen mer än någon annan, Prokrastingeringspriset. Nomingeringen lyder: Hon har, som ingen annan, lyckats göra så många lågprioriterade saker på så kort tid. Undvikit såväl studier som att ansöka till dem för att istället ägna sig och till synes fullständigt triviala saker. Under 48 timmar har hon kollat på timtal av ibland inte ens särskilt bra serier. Hon har scrollat igenom mil av tumblr och twitter samt sovit mer än nödvändigt under dagtid. Nattetid har hon förtärt diverse berusningsdrycker och skräpmat om varannat långt in på småtimmarna. Som om detta inte vore nog har hon till och med lyckats skjuta upp pluggande till förmån för den långsamma 20 minuters promenaden till pizzeran och tillbaka. Som ingen annan har hon bränt pengar på vårgarderoben och konsumeringsvaror, allt istället för att författa labbrapport och säkerhetsanalyser.
 
Det är med ett stort mått karaktärslöshet som jag mottar priset alla prokrastinerare slåss om att slippa. Men nu är det mitt och jag får skamset se mig som i alla fall helgens bästa prokrastinerare samt självdiciplins avsaknande individ. Misströsta inte alla ni ordningssamma människor som inte får dela äran utan faktiskt har lyckats med något viktigt de senaste dagarna, alla är vi bra på olika saker. Nu ska jag ta mitt pris, gå och lägga mig  invänta morgondagens sömnbrist. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0