Vart går gränsen?

Har ni tänkt på en sak? Ja, klart att ni har. Men har ni tänkt på samma sak som jag. Fördodligen inte >.<
Jag har i alla fall tänk på att om man säger ett ord tillräckligt många gånger låter det väldigt konstigt och man glömmer nästan bort innerbörden av det. Lax är ett väldigt bra sånt ord. Det behöver man inte säga så mycket innan det låter konstigt. Dator blir också sådär konstigt ganska snabbt. Medan typ bord kan man säga nästan hur mycket som helst. Så då undrar jag ju vart går gränsen. Hur många gånger kan man säga ett ord innan det blir roligt.? För ja, det blir roligt när det är konstigt. Sen så liksom vad är det som gör att vissa ord blir konstiga fortare än andra? Ordet Ilopsas är roligt redan från början. Det räcker det med att man säger Ilopsas några  gånger så har dess mening liksom försvunnit. (Om man nu ens kunde den från början) Men om  tar ordet vägg så är det tråkigt och förblir tråkigt bra länge, jag tänker inte ens försöka göra det konstigt. För det kommer ta för lång tid. Men nu orkar jag inte grubbla mer på detta. Kommer ni på svaren till mina två viktiga frågar kan ni ju säga till :)

PussHej<3

Kommentarer
Postat av: Emil

Pussel är ett sådant ord ;)

2009-05-11 @ 17:50:35 - http://frisko.blogg.se/
Postat av: Sara

emil; Jaaa Det äre :D

2009-05-11 @ 18:27:19 - http://smanelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0