Tv goes pengar

Idag har jag blivit lite rikare...Eller, rik på nytt. Hela två kroner faktiskt.
Då tänker ni ju genast, " Va? Hur i allsindar kom hon över denna förmögenhet?" Svaret är, min Farfar har köpt en ny TV.  Då tänker ni "Vad menar hon nu?" Jo jag menar just det jag sa...skrev. 
Alltså att min farfar + köpa ny tv = Sara blir 2 kronor rikare. För att göra en kort historia lång...
När han köpte den nya, platta och nästan obefintliga TV;n så skulle den gamla. storleken något större och helt klart befintligare TV;n ut Men varför slänga en helt fungarande (icke svart-vit) TV, när man kan låta barnbarnen tjafsa om den? Liksom, hur dumt skulle inte det vara? Så farfar gjorde, precis som ni tror, lät barnbarnen tjafsa om den, innan han tillslut självklart sa att jag, (*Den smartaste, roligaste, snyggaste, helt enekelt bästa av mig och andra barnbarnshalvan) skulle få den. Så tack Farfar :)
Vart skulle då denna ganska befintliga TV stå ? Det va ju liksom inte direkt någon självklarhet, Men Pappa kom på att i förrådet så fanns det en hylla, som inte används. Så den skulle ju kunna vara perfekt. Vi provade, den var inte perfekt. Men den duger:D Så, för att få in denna hylla tvingades jag mer eller mindre mot min vilja att städa, men inte allt för mycket som tur var;)
Det var lite av en upplevelse, för när jag städade sådär, så att jag flyttade på saker som vanligtvis inte flyttas på hittade jag massa roliga grejer som jag inte sett på länge. Till och med grejer som jag slutat sakna. Men bäst av allt, så hittade jag min förmögenhet! Dessa två kornor. För att ni ska förstå hur värdefullt detta är citerar jag min goda vän Calle
"En krona, det är mycket! Man kan tänka att det är början på en miljon, eller en tiondels cheeseburgare" Förstår ni då värdet av detta, jag har ju till och med 2 av dom! Så nu ska jag glädjas lite till åt det, kolla på min helt klart befintliga TV och äta lite jordgubbar....Jag tack:)

*Möjligheten finns att det som står inom paranteserna inte är ett citat från Farfar, utan från mig. Dock är det fortfarande helt sant.

PussHej<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0