I can't remember life before her name

Sara, Sarah, Zara, Zarah, >>infoga fler stavningsförslag här<<
Det är den 19 juli och återigen dags att hylla det alldels förtträffliga, och oj så ofta förekommande namnet ovan.
.
Sara- Är hebrieskt och kan betyda härskarinna, furstinna eller prinssessa.
Alltså någon typ av upphöjd kvinna. Helt okej med mig.
'
Kända Saraor
Sara i bibeln - som blev gammal och födde barn. Bra kämpat bibelsara!
Sara Larsson - som just varit med och kammat hem ett VM-brons. Härligt fotbollsara!
Sarah Palin - som säger nej till aborter och är allmänt konservativ i Alaska. punkt.
Sarah Michelle Geller - som dräpt vampyrer och på fullaste allvar blivit stämd av
Mc Donalds. Imponerande Sarah!
'
Mindre kända Saror
Sara Manelius Larsson - Som imponeras över all onödig information kring sitt namn.
Z-Zara - Som arbetat på min grundskola och fått naturvetenskapliga ämnen intressanta igen. Bragd åt Z-Zara.
Sarah Tegborg -  Som inte är medveten om sin hypokondri, älskar onyttigt och innehar en fruktansvärt bra humor.
.
Mängd Saror
Det finns ca 62 000 Saror i Sverige, varav ca 41 000 tagit förnuftet till fånga och använder det som tilltalsnamn. Av dessa är 2 stycken män och dessutom heter 11 personer Sara i efternman. Känner mig plötsligt oorginell.
.
Annat Saraigt
Sarah - En låt av Mauro Scocco om att gå till seven eleven, där någon väntar.
SARA - Förkortning av Sveriges Almänna Resturangbolag
Sara - Annat namn på staden Tyros i Libanon. Ser inte riktigt logiken.
Sara - Visar alltid egagemang i allt hon gör. Respekterad för sina åsikter. Enligt doftljuset på mitt skrivbord.
.
Så, det var Sara i flera färger och former. Slutsatsen som kan dras är att Sara är ett namn som använts i flera samanhang, ofta lite udda sådana. Det har burits av en del semikända människor. Några gånger av riktigt kända och till och med viktiga människor. Men i de allra flesta fall bara av vanliga Saror, i mina ögon ena hyvens männniskor!
Nu är det bara vänta på att min mor ska komma på vad hon döpte mig till och koppla detta till dagens datum, vilket sedan kan resultera i ett Grattis och något mumsigt. Känns ganska osannolikt, men jag ger inte upp. Jag är Sara. Kämpa Sara!

Kommentarer
Postat av: Sara

Roligt inlägg :) Heter själv Sara!

2012-01-09 @ 18:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0