So I'll check the weather wherever you are

Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder.

Kan vara en av de största osanningarna i modern tid. En riktigt klyscha som inte ens bygger på någon typ av återkommande sanning, vilket ju egentligen är grejen med klyschor.
Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder är ett uttryck som människor med en alldeles för positiv inställning till gummistövlar tar till när den annars så förtröstansfulla solen sviker oss. Personen i fråga som myntade uttrycket måste antingen ha levt i något varmt land nära ekvatorn, där man pratar svenska och tillverkar munderingar av kvalitén sämre, eller så har personen i fråga inte spenderat de första dagarna av sitt sommarlov i ett grått, trist och alllmänt fuktigt Torshälla. Oavsett vilket kan jag inte på något sätt sympatisera med människan, för jag har spenderat mina första dagar av sommarlovet i ett inte så vackert Torshälla och jag har bra kläder, jag har riktigt bra kläder. Synd bara att det är så dåligt väder.
regn
Inte okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0