a million pieces

Små stunder av lycka små delar av himlen som ramlar ner, ren vardagslyx. Sånna saker som gör att måndagar inte slutar i smått destruktiva beteenden och att man håller ut enda tills Fredagskvällen äntligen har kommit fram. Sånna vill jag hissa, om inte rent utav prisa.
'
Trots att jag förnekar det, mer ofta än ibland, och uppmärksammar det mer sällan än vanligen så består mina måndag-fredag av massa sånna här stunder. Så när historiauppsatsen måste färdigställas och den otroligt bråkiga fysiken räknas tackar jag gudarna, eller vilka det nu är som skapat små guldkorn i min vardag. När 24 timmar är för lite och kläderna på soffan gör sin längtan efter garderoben påminda i en desperat tystnad gäller det att bita ihop. Och det blir så mycket lättare att bita om man förtränger kläderna och magnetisk fältstyrka och istället fokuserar på guldkornen. Till exempel världens bästa projektgrupp, en kaffe i caféet efter maten, ett varmt bad, en nybäddad säng med lakan frasiga som vore de friterade. Mikrostunder av härlighet kan vara några av dem bästa. Stunder när man får ett efterlängtat sms, när solen riktigt värmer eller när man hinner sammanstråla med sina vänner över en fika. Ren vardagslyx som gör att man biter ihop istället för att bryta ihop, sånna saker som gör att historiauppsatsen nästan skriver sig själv och kläderna på soffan förträngs lite lättare. Måndag-Fredag som består av småstunder utav lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0