War of my life


39 cm och allt mellan 10 sekunder och 10 minuter.
Det är min skostorlek följt av enheten cm. Fråga mig inte varför, men så säger kedjebrevet att man ska skriva. Tiden är den det tar för mig att få mitt hår att se mer eller mindre anständigt ut en vardagsmorgon. Även den säger kedjebrevet att man ska skriva i sin logg på facebook. Så att alla ser men bara hälften förstår.
'
Det är för att stödja bröstcancermedvetenhet. Det står att inga män får veta. Som att det bara är kvinnor som förstår och får hedra de andra kvinnor som kämpar emot, kämpat emot eller förlorat kampen mot denna helvetiska sjukdom. Bara de människor försedda med ett par bröst får i internt, bröst emallan, hedra andra likasinnade. Lyckligtvis har inte någon i min närheten drabbats av denna fruktansvärda hemska sjukdom. Men tråkigt nog vet jag andra som har varit med om det. Det är andra som är med om det precis just nu. Och rätta mig om jag har fel. Men dessa kvinnor behöver allt stöd de någonsin kan få. Så jag hoppas tror och vill att alla människor i deras omgivning, försedda med bröst eller inte, är där stöttar och ökar medvetenheten. Om man är dotter eller son. Mamma eller pappa. Syster eller bror. Bröst eller inte. Öka medvetenheten är till för alla, och jag kan inte se varför detta skulle vara begränsat till endast hälften av oss och hur det skulle göras genom att förvirra killar.
Alla borde få ta del av att öka medvetenheten kring bröstcancer, och cancer i alla dess hemska förklädnader. Alla borde ha rätten att hedra och minnas, stötta och förstå. Visst, den ursprungliga tanken är fin. Men den kan göras finare. Den kan vara till för alla, få med alla och nå ut till alla. Man eller kvinna, med eller utan bröst, alla borde få delge sin fåfänghet i minuter och sin skostorlek följt av centimeter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0