It's just the strangest thing

Tankar och idéer som flyger omkring. Sådana har jag väldigt många av. Jag tar som vanligt på mig att tänka dom tankarna och komma med dom idéerna så andra snillen kan ägna sig åt viktigare tankar som vapenhandel, cancer och gigantiska vågor som bara luras.
'
Första tanken är hur det inte finns coolare människor än dom som just missat bussen. Jag själv är givetvis inräknad. Människor som lyckas med att gömma sin besvikelse bakom ett stenhårt pokerface ser fullständigt genomcoola ut. De bryr sig inte, eller ännu bättre; De bara skojade med alla, som inifrån bussen led med dom eller skrattade åt deras missöde. De fortsätter gå i rask takt som att de inte ens tänkte ta bussen, och allt med den mest självsäkra gång och de mest rödrosiga kinder man kan skåda. Hur coola som helst.
'
Andra tanken är hur svårt det kan vara att ha tålamodet att vänta på att en teknisk apparat som ska processera ett givet kommando. Trots att jag vet att det inte fungerar och att det dessutom med största sannolikhet bara gör saken värre så trycker jag upprepade gånger på samma knapp för påskynda händelseförloppet. Detta gäller reuturknappen, homeikonen, fjärrkontrollen och de flesta andra knappar. Jag deletar för många tecken, mobilen hänger sig och jag hamnar på kanal 55 istället för 5, gång, på gång, på gång. Men lär jag mig? Nej. Tar jag in och bearbetar informationen? Nope. Jag trycker in 55, igen.
'
Den tredje, och definitiv inte sista tanken, är tanken på tankarna. Varför tycker min hjärna, eller en undermedveten del av mig, eller vad det nu är, att dessa  saker är viktiga att tänka på? Det finns ju som sagt betydligt mycket viktigare saker att ägna sin tid åt. Viktigare tankar behöver tänkas och jag, jag fastnar på dessa. Men, men, nu tänker jag så här och mina hjärnceller ägnar sig åt minst sagt de mest onödiga sakerna. Men jag tar på mig det, så kan andra människors hjärnceller lösa världsgåtor. Generöst av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0