På andra sidan fönstret

I den nya lägenheten är allt nytt...ett litet tag. Därefter går 67 kvadratmeter rätt snabbt att lära känna. Hur man aktar sig för klädhängaren i hallen, hur man svänger runt spisen utan att slå i, hur man tränger sig mellan bordet och soffan på bästa sätt och hur man vickar garderobsdörren för att få den att glida åt sidan. Ja, 67 kvadratmeter är inte mer att man kan dem inom en vecka. 
 
Och tur är det väl då att detta trevliga lägenhetskomplex omgivet av vackra grönområden har den bästa, och värsta insynen. Dags att lära känna grannarna, på andra sidan fönstret. Några jonglerar i köktet, frågan är vilken frukt som används. Två trevliga jäntor verkar det i alla fall vara, jag menar, dom jonglerar. På andra sidan håller någon på att flytta in, högst upp i huset dessutom. Mitt i inflyttandet togs det dock en paus, för sådär manligt öldrickande mitt i allt flyttkartongsbärande. Undrar om alla 4 männen ska dela på lägenheten? Något som definitvt måste undersökas vidare! I fönstret längst ner till vänster bor det en kille som tycks gästat av vänner? älskare? tämligen ofta...dom myser i alla fall ner sig i filtar. Det gör i och för sig jag och Frida också. Men vi är inte kära, vi sparar på värmen. Sedan finns det kvinnan som påminde mig att blommor måste ha vatten. Mer än att hon har en vattenkanna vet jag inte...men det talar i alla fall för att hon är godhjärtad.
 
Fler fönster än så har inte spanats in än så länge, men det kommer. Tillslut ska nog alla liv på andra sidan fönstret ha lärt kännas. Nu ska jag bara jobba på intrycket jag ger genom fönstret. Dansa? Städa? Laga mat? Star Trek-fan? Återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Gurra

kjøre, bare kjøre :)

2012-10-11 @ 20:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0