De sista minuterna

Vart har de där sista minuterna tagit vägen? Ni vet dem där som försvinner så snabbt, ena sekunden är minuterna där, nästa är de borta. De minuterna skulle jag gärna hitta igen. Det är inte så att jag alltid, alltid är försenad...oftast precis i tid faktiskt. Och jag kan inte få igen minuterna genom att påbörja den tidskrävande proceduren tidigare. Det spelar ingen roll om klockan ringer tidigare, om jag tar till enorma marginaler eller skynder mig allt vad jag kan redan från start. De sista minuterna springer ifrån mig så fort de någonsin kan. Man kommer hinna, man är i tid. Det finns till och med ett visst spelrum kvar. Man gör det där allra sista och precis när jackan ska på och man är påväg ut genom dörern har någon stulit ens marginal och tiden som man nyss hade till godo är spårlöst försvunnen. Någon skulle kanske kunna påstå att det är något fel i systemet. Att jag borde se över mina rutiner och kanske till och med gå så långt som att påstå att jag behöver ändra mina vanor. Men tro mig, jag har försökt. Det spelat ingen roll. Mina allra sista minuter kommer alltid att upphöra existera innan de ens börjat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0